maanantai 22. kesäkuuta 2015

Because I can!

Mulla on ollut vähän haasteita yläselän kanssa ja olen ajatellut, että lihakset on jumissa tästä päätetyöskentelystä. Pari viikkoa sitten tein leuanvetoliikkeitä ja jotain tapahtu vasemman lapaluun yläpuolella. Siihen loppu yläkropan treeni, kipu oli sen verran kova. Hyvä jos päätä jaksoin kannatella, vasemman olan yli katsomisesta puhumattakaan!

Kuitenkin kävin leirillä Tallinnassa niin kuin kerroin. Ajattelin, että liike tekee vaan hyvää. No, ihan niin se ei sitten mennytkään :( . Ensimmäiset pari tuntia meni hyvin, mutta kolmen ja puolen tunnin jälkeen oli pakko lopettaa kesken. Kipu alkoi kiusaa. Onneksi mukana oli seuratoveri ja hyvä ystävä, joka on fyssari :). Hän antoi minulle pikahoitoa, joka hetken helpottikin.

Reissun jälkeen kävin ystäväni hoidossa ihan kunnolla ja kävi ilmi, että niskanikamat "jumittaa" tai jotain. Vajaan tunnin ajan päätäni pyöriteltiin erisuuntiin ja vedettiin ja painettiin ja kaikkea muuta mukavaa :D. Johan helpotti! Seuraavana yönä nukuinkin jo todella hyvin!

Mutta tämä ei estä minua treenaamasta! Treenikielto koski yläkroppaa, mutta onhan mulla alakroppakin! Tänä aamuna siis salille reenaa jalkoja! Vältin liikkeitä, jossa tanko pitää ottaa harteille tai laitteita, jossa joudun kovasti "vetämään" itseäni penkkiin kiinni. Ainoastaan yhden jalan kyykyssä käytin vaan 5 kg käsipainoja tuomaan lisävastusta, mutta tämä ei aiheuttanut kauheaa vetoa hartiaseudulle. Piiiiiiiitkästä aikaa sain tuntumaan pakarassa ja reisilihaksissa siellä missä olen toivonut jotain tapahtuvan!! Lisäksi vähän vatsalihaksia päälle, taas liikkeitä jotka ei vaadi pään ja hartiaseudun nostelua. Ihan mahtava reeni!!

Aina voi treenata! Aina! Jos pystyy kävelemään, tekemään arkisia askareita, käymään töissä, ei ole mitään syytä jättää liikkumista. Mielikuvitusta ja uutta suunnittelua se vaatii, mutta esteitä ei ole! Mulle ainakin tulee enemmän voittaja olo, kun treenaan jotain yläselkäkivusta huolimatta. Kehossakin tuntuu paremmalta ja mieli on ihanan pirteä.

Mun kehoitus on: kaikki liikkeelle vaivoista huolimatta! Liike on lääke ja nauti siitä, että voit tehdä jotain! Liikkumattomuus vaan pahentaa kipuja kun veri ja kuona-aineet ei pääse liikkeelle.

Alla vielä joitakin liikkeitä, joita toteutin...ja hyvin toteutinkin! Because I can!! :) (kuvat on otettu pihalla, lenkin ohella by tyttäreni <3)

Sivuttain askellusta niin, että pää pysyy koko ajan samalla tasolla!

Perus kyykky :).

Yhen jalan kyykky. Ihanan tehokas! :)

Ei kommentteja: